De nya cyklarna..

2011-02-14, 11:16:51 / Kategori: Kondition


Helgens lunch
Räkor, kruksallad, avokado, tomat, oliver, purjolök och citrondressing av cream fraiche


Gles uppdatering. Har inte tagit särskilt mycket bilder och det har varit en relativt lugn helg. Det har pluggats, ätits, promenerats och cyklats!
Igår testades ett nytt pass på spinningen på de nya cyklarna föreningen beställt in. Med höga förväntningar begav man sig.. Cyklarna var väl liksom, okej? -Jag blev besviken. Från ett gäng riktiga hardcore-cyklar gjorda utav järn och stål och sköna drivande trampor kändes det som dem nu riktat in sig på design! Tänk er cyklarna som används på sjukhusen för EKG, Nästan! Skön bekväm sadel, klumpiga trampor och avancerat styre. Det fanns inte ens en hållare för vattenflaskan. Det kändes som det bara skulle vara avancerat och nytt. Inte praktiskt.
Nej, tummen ner. Det kändes bara, lustigt, inte lika fria inställningar på cykeln heller, hur mycket man än höjde sadeln så satt man lik förbannat med för mycket böj på benen utav någon konstig anledning.
Men fanns det inget positivt med cyklarna då, undrar ni.
Jo, cyklarna hade alla distansräknare samt kaloriförbrukning (som förvisso verkade räkna på sitt egna lilla sätt) samt tid och puls. För att kunna använda pulsfunktionen tror jag att man måste ha lite egna grejer med sig för att koppla in då den bara visade Noll genom hela passet. 
-Nästan 2 mil på 43 min där två minuter paus också var inräknat. Inte så dåligt. 
Både en bra och dålig funktion, jag tror inte jag är den enda som kommer gå därifrån med ångest om inte distansen förbättrats för varje spinningpass!




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?